Med näsa för whisky


Ledig dag....himla skönt..sov faktiskt ända till 08.00 idag. Gick upp och kokade en stor tallrik gröt, njöt av den tillsammans med tidningen. Här kan ni läsa vad jag läste om....har lånat detta av tidningen VF.

http://www.vf.se/Nyheter/Karlstad/Med-nasa-for-whisky-100122.aspx

Detta är min bror Benny...vi har druckit många glas whisky tillsammans, min gubbe och svåger är med honom på de flesta provningar och skall även vara det denna gång då det blir den japanska provningen.

Annars idag blir det väl städ och tvätt, som alltid på lediga dagar. Skall även handla tillsammans med mamma, och sen skall jag hjälpa henne med att plocka ner julgardinerna.
Nog skall jag väl också försöka hinna med en promenad, det är väldigt disigt men en liten tur i skogen skall bli skönt.
Ikväll blir det tacos tillsammans med lets dance...och imorgon sticker vi till stugan, stannar över natten.

Får jag några fina kort på min promenad så kommer de på bloggen...so long

Hemma igen från promenaden:

Pust, det var jobbigt, snöar och blåser isvindar, det är blött i snön som snabbt fryser till...inte roligt på vägarna nu. Men det var skönt att komma ut, gick efter lunchen som idag bestod av pannkakor...eftersom det skall bli tacos ikväll så är det bra med något lättvindigt. Gubben skulle ha varit borta inatt men det kom annat emellan så han har också suttit hemma och jobbat idag, fick med honom ut på promenaden.



Här ute ligger Duvslaget, vår samlingsplats här i byn.



På väg in i skogen....eller här var förr skogen, nu är det öppna landskap...här går nu djuren på bete...



Man känner verkligen i benen av att gå och pulsa i så här mycket snö, det gick ända upp till knäna på oss.



Runt och upp mot skogen, här inne bland träna är det inte så mycket snö. Det har gått räv och rådjur överallt här, sånertrampat....



Ja det var en skön promenad, vi var vita som snögubbar när vi kom hem, snön vräker nu ner här...nu skall det bli gott med en kopp kaffe.

Ha en fin kväll alla, var rädda om er.




Kommentarer
Postat av: EVA

Här blir det också tacos ikväll men tyvärr ingen prommis då min lunginflammation inte är bra än...men så fort jag är frisk igen så blir det prommisar igen !



Ha en underbar helg !



***



KRAAAM EVA



:)

2010-01-22 @ 11:50:20
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0