Sista dagen på januari


Imorse sov vi så där riktigt länge igen, vaknade inte förrän vid 09.00, faktiskt utsövd. Gud så skönt.
Gick upp och gjorde en riktigt god frukost som man bara har tid till på helgerna.. Juicer och frukter tillsammans med gröt och god smörgås, denna morgon min goda rågsiktskaka till.
Ja det blir en stor balja kaffe till också....man får inte vara för nyttig.
Igår innan vi gick och la oss så bestämde vi oss för detta...

 

Avfrosta våra frysboxar, vi har 2 st ute i skafferit samt ett frysskåp inne i köket..Skafferi är så skönt att ha, en bra sak de tänkte på förr i tiden då de byggde sina hus...
Lika bra att passa på då det är så kallt ute...idag har vi haft -17 under dagen. Vi kunde faktiskt plocka ihop allt i en box och stänga av den älsta, (den drar för mycket ström säger gubben).

Vi hann mellan avfrostningarna ut lite i solen..jag stod med nästan i solen och gubben var så snäll och tog kort på mej...kicki kolla, sa han och knäppte. Tack du, va snällt. Jag bjuder på det kortet.



Dubbla fleeströjor på mej, ja så här ser jag ut, osminkad och naturlig....jag mår så himla bra....bara lite ont i hälsporren.....haha.

Vid 13 tiden kom karl och Sofi, de skulle äta medoss, och de hade fått bestämt mat idag. Det blev lax..en favoriträtt för dem båda. Karl han är ju uppfödd på älg och nötkött då vi haft detta i huset jämt.
Kaffet det tog vi nere hos mamma och pappa då jag skulle hjälpa dem med gardinerna, nu skulle julgardinerna ner som pappa sa.
Hemma igen trötta och goa, slappade i varsin fotölj, jag med denna dumburk i knä, jag menar datorn...gubben med kvällstidningen och Karl och Sofi under täcket i soffan.....



Vi kollade lite på bandyfinalen som sen blev förlängning som sen slutade med att sverige tog guld...Kul..

Ikväll blir det mitt favvoprogram, I en annan del av Köping...imorgon jobb igen....







Kommentarer
Postat av: Mia

Mmm vad goda dina bröd såg ut blir lite avundsjuk.

Mitt favo program oxå, Tobben är bäst.



Kram på dig

2010-01-31 @ 17:34:54
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken mysig söndag!

Och himla bra att frosta av frysboxen, det kostar ju faktiskt en massa extra att ha den full med is...men trist är det! Tur att man inte behöver göra det så ofta iallafall ;)



Ja, Tobben är bäst! haha!

2010-02-01 @ 11:47:31
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Ingela

Så fint kort på dig!! Kram

2010-02-01 @ 17:40:18
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Bruno

Jag kan trösta dig med att kaffe visst är nyttigt!

2010-02-01 @ 20:41:08
Postat av: ingmarie

Fin blog du har här

Tassar vidare

2010-02-02 @ 15:57:29
URL: http://mimmiros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0